Visine

DENUMIRE PREPARAT: SIS KEBAP CU GARNITURA DE OREZ PERSAN CU VISINE SI OREZ
[SP_A0190.jpg]
Un titlu lung si alambicat pentru o mancare geniala.
Dar, in primul si in primul rand, meritati niste scuze pentru ca v-am pastrat afara din bucataria mea de mai bine de 5 luni (n-am calculat exact, am zis la nimereala). V-am readus acum pentru o mancare absolut superba, numai buna pentru a-mi spala pacatele.
Acestea fiind zise, sa nu mai amanam inevitabilul si sa ne apucam de gatit.
(Poza nu e prea flatanta pentru ca e facuta cu un telefon nu prea flatant cand vine vorba de poze, gustul este insa invers proportional cu aspectul redat... da, adica e bun!).

CE NE TREBUIE SI CUM SE PREPARA ?

Orez cu visine si sofran
- 3 cani de orez basmati (suna enorm, pana si eu imi dau seama de asta, dar la cat de bun o sa iasa, credeti-ma, e numai bine)
- 1 borcan compot/dulceata de visine (care, ce gaseste - va recomand compot; altfel nu o sa aveti visine in orez ci niste pastuta de visine)
- 1 lingurita de sofran combinat cu 2 lingurite apa fierbinte
- 100 g unt

Sis Kebap
- 1 piept de pui
- 1 cana iaurt
- 1 lingura boia
- 2-3 catei usturoi
- 2 linguri ulei masline
- sare

Tin sa va anunt ca am ajuns la a gati chestii mai complicate, care necesita ceva coordonare si atentie distributiva (as vrea sa fac un comentariu rautacios la adresa unuia dintre sexe, dar ma abtin... cu greu). Asadar e treaba serioasa aici, nu ne jucam.

Incepem prin a prepara un sos din toate ingredientele listate sub Sis Kebap, mai putin puiul (nuh, cand am zis ca e mai complicat nu m-am referit la faptul ca o sa va pun sa deduceti ce, cand trebuie pus. Daca cititi cu atentie, fraza de dinainte chiar are sens. Daca o mai asociati si cu poza de langa, pfiii, cat sens!)

Taiem pieptul de pui bucatele, il amestecam cu sosul de mai sus si il punem la frigider.

Acum ne ocupam de orez: o oala cu apa pe foc; orez in oala cu apa clocotinda; lasat la fiert 8 (O P T) minute; scurs orezul de apa. Asta e doar prima faza.
Intr-o alta oala (specific: oala, nu wok - credeti-ma pe cuvant) punem la topit 50 g unt (nu, nu e o gresala: deocamdata folosim doar jumatate din cantitatea de unt). Dupa ce untul s-a topit, punem jumatate (1/2; 1/4+1/4; 50%; etc) din orez (in mod evident, ma refer aici la orezul fiert, nu la tot orezul pe care il avem prin bucatarie - am vrut doar sa ma asigur), jumatate din apa cu sofran si jumatate din visinele din compot/dulceata. Amestecam si repetam (restul de unt, orez, sofran, visine). Acoperim oala cu un capac (care ar trebui sa se inchida cat mai etans, pt a nu lasa aburii sa iasa) si lasam focul mic.

Cei care au cumparat compot si care se vor bucura de visine intregi in orez, vor pune intr-o oala sucul din compot si il vor fierbe cu 2 lingurite de zahar pt a-l transforma in sirop. Astia care ati cumparat dulceata, luati un loc, o tigara, un pahar de ceva si incercati sa va antrenati creierul ca in loc de niste fasiute silfide de visine sa perceapa niste visine intregi si frumoase.

Buuun. Nu uitam de orezul care e pe foc! Daca uitam de el, se arde... Si daca nu uitam dar il lasam prea mult, efectul e acelasi. Ok, in speranta ca nu s-a ars, turnam in oala siropul, iutim focul si il lasam atat de mult, si totodata atat de putin, incat sa formeze o crusta crocanta. (Cei care in acest moment contempleaza niste orez ars si incearca sa se convinga cum ca si ea, arsura, este tot o crusta crocanta, treziti-va la realitate: nu la asta ma refer.)

Later update: Dupa ce niste cititori mi-au comunicat confuzia lor in legatura cu minunata crusta, ma simt nevoita sa fac urmatoare specificatie: crusta se va forma pe FUNDUL oalei, nu deasupra!

Perfect (eh, zic si eu... daca s-a ars, asta e! Eliminam arsura si mancam fara crusta, nu-i bai).

Scoatem puiul din frigider, scrugem sosul (intr-un alt recipient care nu este chiuveta sau cosul de gunoi) si il punem intr-o tigaie, la prajit. Puteti pune un pic de unt sau ulei in cazul in care tigaia voastra, a naibii, nu prajeste fara. Va avertizez ca, la caldura, ramasitele de sos de pe pui, datorita iaurtului, se vor "branzi" - nu inseamna ca totul este ruinat. E normal. Cand puiul e gata, turnam peste sosul ramas (sa vad io cum il scoateti acum din scurgere!) si mai lasam un pic pe foc.

Gata! Punem intr-o farfurie orezul, puiul si, peste, sosul de iaurt.
MESAJUL MENIULUI:نوش جان

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Retele de pe tot mapamondul probate de persoanele care au inscris aceste retete pe site-ul nostru!
 
MERGI SUS^