Usor De Preparat

DENUMIRE PREPARAT:PUI ASIATIC CU MIERE

Simplu si super-bun.

CE NE TREBUIE SI CUM SE PREPARA ?

pulpe de pui - partea superioara (in functie de cat planificati sa mancati)
2 portocale (pentru 2 pulpe... asadar 3 pulpe = 3 portocale, 4 = 4, samd)
3/4 cana suc de portocale (evident, proaspat, nu de la cutie)
2 linguri de miere
3 linguri sos de soia (sarat - nu dinala dulceag!)
2 linguri de ulei de susan (eu nu am gasit, deci nu am pus)
1 lingura de ghimbir (preferabil proaspat, nu din plic)
2 catei usturoi
alune - cat sa fie bine pentru toata lumea
piper
sare
taitei chinezesti de orez (preferabil)

Ce facem:
Cele 2 portocale (sau cate aveti voi planificate) trebuie decojite, si nu ma refer doar la coaja portocalie ci si la pielita alba de dedesubt.
Nota: Cei lenesi (recunosc ca si eu ma numar printre ei... dar si circumstantele au fost pe masura, pentru ca cele 2 portocale ale mele au fost meschine rau si nu s-au dat decojite) au doua variante:
1. Ori trec peste sentimentul deloc innobilant pentru ca, nu-i asa?, munca innobileaza pe om.
2. Ori isi asuma consecintele lenii si vor gati fiind constienti de faptul ca mancarea va avea un gust putin amarui... A fost buna si asa, ce sa zic.
Dupa ce operatiunea cu nume de cod "eliminat pielita alba de pe portocale" s-a incheiat (sau nici nu a inceput vreodata), taiem feliutele de portocala in 3 si amestecam intr-un bol urmatoarele 7 ingrediente listate sub pui (bucatele de portocale, suc de portocale, miere, sos soia, usturoi, ghimbir, ulei susan). Pisam usturoiul si ghimbirul. Va rezulta un sos in care vom marina puiul. Din imaginea alaturata trebuie sa desprindem urmatorul invatamint: puiul il punem in sos cu partea cea mai carnoasa in jos.
Dupa ce lasam puiul la marinat vreo... cat putem rezista... eu am asteptat 2 ore, unii poate sunt mai rabdatori si il pot marina peste noapte, il scoatem din frigider, il punem intr-o tava, si turam sosul peste. Adaugam alunele, sare, piper si il dam la cuptor (la o temperatura de 180 grade C pt cuptoarele smechere, pentru ceilalti care nu sunt asa smecheri - foc potrivit).
Mi s-a zis ca ar fi fain daca as include si timpi de preparare... Nu am facut asta pana acum pt ca mie mi se par complet irelavanti. Cuptoarele, focul, recipientele de gatit sunt diferite de la casa la casa ceea ce face ca timpii sa fie diferiti. Asa ca degeaba va zic eu sa tineti puiul la cuptor 45 min, cum am citit in reteta initiala. Dupa 45 de minute, la o temp de 180 C, probabil puiul lor era gata, al meu era crud - si ma indoiesc ca "asa e reteta" - iar al vostru ar putea foarte bine sa fie scrum. Asa ca, va uitati voi din cand in cand la el, puneti constant sos peste, si cand este rumenit, il scoateti.
Intre timp faceti taiteii (urmand indicatiile de pe punga, cutie, etc), et voila!

MESAJUL MENIULUI:Selamat makan!

Friptura rece de vacuta

Nu ca ar fi o reteta tare complicata, dar ma gandesc ca friptura asta rece te poate salva cand nu mai ai idei ce ai putea pune pe o felie de paine. Unde mai pui ca e si mai sanatoasa decat mezelurile care se gasesc pe la noi. A, si o poti folosi ca aperitiv cand vin musafirii peste tine.

Acum, dupa ce i-am facut atata reclama, sa vedem cum se prepara. Ai nevoie de cata carne de vita vrei tu, de sare, piper si, eventual, un strop de ulei de masline.

Tai carnea de vita felii subtiri. Cat de subtiri poti - daca nu poti, te chinui! Feliile nu ar trebui sa fie mai mari decat, sa zicem, o felie de salam, asa ca daca bucata ta de carne e mai zdravana, le poti taia in mai multe bucati pana ajungi la marimea dorita. Acum, in functie de cat de tare ti se pare carnea, poti sa le si bati sau nu. Mie mi s-a parut o idee buna, pentru ca asa au devenit si mai subtiri. Da, stiu, am o obsesie.

Ia fiecare felie pe rand, da-o cu putin piper si aseaza-le intr-o oala una peste alta. Cand ai terminat, adauga apa cat sa le acopere, sare pana simti tu ca apa e suficient de sarata si o picatura de ulei de masline. La capitolul sare, ai mai fi avut varianta de a le presara pe fiecare in parte, insa nu e o varianta buna decat daca ai grija sa faci chestia asta cu ceva timp inainte de a le fierbe, ca sa aibe sarea timp sa intre in carne. Daca le presari si le pui imediat in apa... iti dai seama ce drum va alege sarea.

Acopera oala, pune-o la foc mic. Sper ca nu ti-e foame, pentru ca trebuie sa fiarba cel putin 2 ore. Dar si dupa ce a trecut acest timp, eu te sfatuiesc sa nu sari sa iei de pe foc, ci sa gusti intai, ca poate mai e nevoie de vreo ora, acolo. Foarte important! Apa se evapora! Da, stiu, nu suntem la chimie in clasa a 6-a, dar eu am uitat acest mic principiu si ghiciti cine mai spala si astazi oala arsa. As face chiar o adaugire: apa se evapora... mai repede decat crezi.

Daca totul a decurs conform planurilor si carnea e facuta, ia-o de pe foc, scurge apa ramasa si las-o sa se raceasca. Apoi o poti baga in frigider si folosi cand ai nevoie.

Bonus: Eu am mancat-o in felul urmator: pe o felie de paine prajita am pus unt, bucati de friptura si castraveti murati. Sa iti mai zic ce buna a fost?

Salata de ton cu cartofi si ou

Din ciclul salate care nu contin salata, va prezint astazi ultima mea descoperire: salata de ton cu cartofi si ou. Nu cred ca mai este nevoie sa mentionez ca e si simplu de facut, pe deasupra. Ca de, d-aia e salata, ca sa amesteci cateva ingrediente si sa se cheme ca ai gatit!

Ingredientele care ne trebuie:

1 cutie de ton, dar iti recomand sa nu fie ton maruntit, ci ton bucati, pentru ca altfel se va amesteca cu sosul si cu restul ingredientelor de nici n-o sa-l mai gasesti in salata.
2 oua fierte, tari, taiate rondele. Sau feliute, daca insisti.
2 cartofi medii, fierti si ei, taiati in orice forma.
2 castraveti murati. Sper ca nu e nevoie sa mai zic ca si astia trebuie taiati, ca deja m-am plictisit.

Mod de preparare hiper-complex: amestecati ingredientele.

La capitolul sos ai de ales intre mai multe variante: eu am facut un sos de maioneza, smantana si usturoi. Tu poti face acelasi lucru, poti folosi maioneza simpla cu usturoi sau, daca esti intr-o etapa dietetica a vietii tale, poti pune un sos de iaurt cu usturoi. Am incredere in tine ca, orice ai face, tot buna o sa iasa. Pofta!

Ciuperci la cuptor

Nu ca nu as avea incredere in voi ca nu aveti destul de multa imaginatie incat sa faceti ciuperci la cuptor, dar mie mi se intampla foarte des sa nu stiu ce sa mai fac de mancare. Astfel incat, retele simple de pe acest blog le mai scriu si pentru a va aduce aminte de felurile respective de mancare... Si pentru ca nu pot pur si simplu sa pun titlu si sa dau "publica postare", am sa scriu si cum se prepara. Puteti sa va inspirati, reteta contine unele "smecherii" pe care sincer nici eu nu le stiam, le-am invatat acum de la un prieten.

Mno, ce ne trebuie:
Ciuperci evident - ca cele din imagine
Niste branza - mie mi se pare ca cel mai bine ies cu branza de burduf, astea din imagine sunt cu cascaval ( au fost ok, dar cascavalul ala devine asa gumilastic si iti scartaie printre dinti...)
Sare, piper
Sos worchester (prima "smecherie")

Vedeti in poze lucrurile evidente, cum ar fi: curatam ciupercile, le bagam in vas (ah, da, vasul asta in care le-am gatit e unul special de lut. Bineinteles, pot fi facute si in alt vas). Acum vine urmatoarea smecherie: ca sa isi lase sucul propriu si sa nu se arda cascavalul, bagam la cuptor ciupercile, doar cu sare, piper si sos worchester. Dupa 10 minute, le scoate si punem peste cascavalul ras (eu sper sa va luati branza de burduf ca e asa bunaaaaaa).

Le lasam la cuptor, acoperite cu folie de aluminiu, catva timp (chiar nu stiu...va descurcati si voi) si daca vreti sa le faceti pe deasupra crusta crocanta, inainte de a le scoate, inlaturati folia de aluminiu si le mai lasati putin...







Velbekomme!

Gustare gustoasa


De mult ma tot gandeam eu asa in sinea mea, nenorocul vostru este ca acum vreau sa va si impartasesc gandurile. Asa, dupa cum spuneam, ma gandeam. Ma gandeam ca va tot prezentam atatea retete complicate si laborioase (stiu ca nu e chiar asa, dar merge cu ce urmeaza, deci treaca de la voi) si ca pana la urma toata lumea are momente (unii mai multe, altii mai putine) in care ne e superleneavietii dar vrem sa mancam ceva bun.

Asa ca va prezint aici o gustare, care desi nu arata prea bine (a se vedea imaginea - care saraca oricum e proasta ca e facuta cu telefonul) este gustoasa si foarte sanatoasa, dietetica, etc.

De ce avem nevoie?
Pai, pentru doua portii romantice inarmati-va cu:
* 1 jumatate de telina mare
* 1 morcov mare, sau 2 mai mici sau 3 minusculi
* 2 mere micute
* 1-2 conserve de ton (in ulei sau in suc propriu) in functie de apetit
* ardei iuti murati
* 1 lamaie

Si acum: dam pe razatoare (sau daca suntem bine echipati prin robot) telina, morcovii si merele si facem un mix de legume. Peste el punem sucul lamaii ca sa nu se oxideze marul si ca sa aiba gust bun, evident.

Se serveste ca in imaginea urata, langa ton, cu paine prajita (pentru cei care nu tin la silueta, sanatate, etc. unsa cu unt) si cu ardeiul iute murat.

Nu este cine stie ce inginerie, dar adunatura asta de legume, peste, ardei este extrem de buna.
Si e foarte simplu de facut.

¡Buen apetito

Tocanita de pui


Pentru ca suntem in ultima zi de vara (ho, nu sariti pe mine cu vara astronomica si alte din astea... io ma iau frumusel si simplu dupa calendar), m-am gandit ca de ce nu v-as mai prezenta inca o reteta de vara? Daca nu mai apuci s-o faci o stochezi pentru la anul. Da' acu', cine zice ca o reteta de vara nu merge si la inceputul toamnei?

Ingredientele pentru tocanita de pui sunt urmatoarele:

1 piept de pui (sau, daca preferati, pulpe... dar va trebui rabdare sa le dezosati)
2 legaturi de ceapa verde
3-4 rosii, in functie de marime
4 catei de usturoi
2 linguri de patrunjel proaspat tocat

Stiu ca in mod normal ti-as fi spus sa bagi ceapa in oala si sa o prajesti pana nu mai stie de ea. Da' uite ca acum vreau sa gatim sanatos (totusi, nu te obisnui prea tare cu asta) asa ca nu prajim nimic. Pur si simplu taiem toate ingredientele si le punem pe foc. Atentie la ceapa... de aia e verde ca sa nu te marginesti la a pune in mancare doar partea alba! Taie cu incredere si o parte serioasa din frunze si baga-le in mancare. Trantim un capac peste ele si le lasam sa fiarba in legea lor. Daca e nevoie punem si niste apa. Nu imi spune acum ca bineinteles ca e nevoie sa pui apa ca sa fiarba ceva. Stiu! Doar ca s-ar putea sa ajunga sucul propriu al rosiilor si al carnii. Daca n-ajunge, n-ajunge. Adaugi si un paharel de apa.

Cand fierbe carnea - surpriza! - mancarica este gata. Presara patrunjelul deasupra si serveste-o langa o mamaliguta aburinda. Asta ar putea concura la cea mai simpla reteta pe care ti-am prezentat-o vreodata. Dar crede-ma ca merita efortul. Si mai e si colorata frumos. Pofa buna!

Salata tzatziki

Revin dupa o lunga pauza pentru a va invata sa faceti o salata tzatziki simpladetot. ( Ma rog, unii ii zic sos... eu ii zic salata... voi ii ziceti cum vreti, comestibil/a sa fie).



Dificultate: redusa
Timp de preparare: 10 - 15 minute

De ce aveti nevoie:

  • 4-5 castraveti
  • 250 g smantana
  • 100 g iaurt
  • 3-4 catei de usturoi
  • o lingura ulei (de masline)
  • o lingura de otet (balsamic)
  • niste busuioc
  • sare
Preparare:

Evident, se curata castravetii de coaja.
Acum aveti de ales: usa 1 sau usa 2.
In spatele usii 1 tanananam avem, stimati cititori, posibilitatea de a taia castravetii rondele! Uuuuuu!
In spatele usii 2, se ascunde posibilitatea de a-i rade pe razatoarea mare! Aaaaaaa! Daca ati ales aceasta posibilitate, trebuie sa nu uitati sa ii stoarceti bine dupa ce i-ati ras. Oooooo!
Stiu ca suna cretin, (nuh, nu exclamatiile ci chestia cu storsul) dar daca nu ma ascultati o sa pluteasca toata salata intr-o apa verzuie, neindoielnic scarboasa.
Asaaaaaaa... Acum sa presupunem ca deja mi-ati luat-o inainte si ati curatat si zdrobit usturoiul.
Asa ca nu va mai ramane nimic de facut decat sa amestecati totul (iaurt, smantana, usturoi, sare, ulei, otet, castraveti, busuioc) intr-un bol mare.





Gata!

Appetit do bon!

Salata de ton


Bine, recunosc! Zilele astea am avut o predilecţie pentru mâncăruri... sănătoase. Ceea ce nu mă caracterizează. Dar cum, amestecând ingredientele pe care le-am găsit prin casă, mi-a ieşit o salată de ton gustoasă, vreau să împărtăşesc cu voi această reţetă.

Modul de preparare al unei salate este, bănuiesc că ştii şi tu, foarte simplu. Pur şi simplu pui toate ingredientele (pe care ţi le spun eu) într-o farfurie. Salata mea conţine:

1 castrevete mediu tăiat rondele: cu cât mai subţiri, cu atăt mai bune
1 roşie tăiată cubuleţe mici
1 fir de ceapă verde tăiat fin
1 pumn de măsline tăiate rondele; ca să nu te enervezi scoţând sâmburi, te sfătuiesc să cauţi în magazin direct măsline fără sâmburi... sau măsline "dezosate" cum am cerut eu odată, cu gândul prin alte părţi :)
2 linguri de boabe de porumb dulce din conservă
2 linguri de parmezan ras
jumătate de conservă de ton în ulei (pueţi pune şi ton în apă, da' după părerea mea ăla n-are niciun gust)

Chiar înainte de a o servi, adăugaţi ulei de măsline. maioneză şi oţet balsamic după gust. Poate şi puţină sare.

Dacă nu sunteţi la ştiu eu ce cură de slăbire, puteţi servi salata cu pâine, preparată aşa: luaţi felile de pâine şi le puneţi la prăjit. Când s-au întărit puţin le frecaţi cu un căţel de usturoi şi apoi întindeţi deasupra un strat de unt.

Snitele crocante de vacuta


Sa va spun drept, de cand sunt studenta si plecata cam toata ziulica de acasa mi s-a cam urat de snitelele de fast-food. Dar cand vine vorba sa fac eu unele si sa le mananc abia scoase din ulei, cat inca mai sfaraie, nu refuz.

Reteta nu e o mare inovatie culinara, asa ca daca esti deja expert in gatit degeaba citesti mai departe. Daca nu, hai sa-ti povestesc, incepatorule, cum procedez eu. Acum, incepator cum esti, sper ca totusi stii ca o mancare are nevoie de ingrediente. Uite-le:

cateva felii de carne de vita, nu prea groase; ideal este sa fie cat mai fragede - altfel iti vei lasa dintii in ele dupa ce se transforma in snitele
2 oua
3-4 linguri de faina
3-4 linguri de malai
ulei pentru prajit in baie de ulei (sau ceaun, daca vrei sa sune mai romaneste)
sare, piper

Sufleca-ti manecutele si apuca-te de treaba. Ia feliile de carne, ia un ciocan special pentru batut carnea si maltrateaza-le cu spor. Cat de mult te tin muschii si cat ai rabdare: cu cat sunt mai batute cu atat sunt mai fragede. Dupa ce ai terminat de batut, da-le cu sare si piper.

Pune uleiul pe foc sa se incinga. Sparge ouale intr-un castron si bate-le si pe astea. Ce sa-i faci, se pare ca trebuie sa te comporti violent cu aceasta mancare. Acum pune faina si malaiul in doua farfurii si ai grija sa ti fie la indemana.

Ia cate o bucata de carne si urmeaza algoritmul asta: tavaleste prin faina - tavaleste prin ou - tavaleste prin malai - baga in ceaun. Acolo le lasi pana se rumenesc si devin crocante. Evident ca le intorci de pe o parte pe alta. A, si sa nu fie focul prea tare: carnea trebuie sa se patrunda!

Intre timp ai putea fi operativ si sa pregatesti si garnitura. Nimic nu merge mai bine cu snitele decat piureul, asta banuiesc ca o stii. Asa ca pune de pe acum niste cartofi taiati la fiert. Cand sunt gata adauga putin unt, putin lapte, sare si zdrobeste-i (am zis eu ca trebuie sa fii violent...).

Totul e gata? Atunci poti servi. Ca sa iti mai dau un pont, ca doar cu asta ma ocup: serveste cu salata de sfecla rosie murata. Merge de minune!

Tarator (supa rece de castraveti)

sâmbătă, 22 martie 2008


Stiu ca inca nu a venit vara, da' ma gandesc ca e bine sa fim prevazatori si sa-nvatam de pe acum retete pentru zile toride. Astazi, o specialitate a vecinilor nostri cultivatori de castraveti, mai exact bulgarii. Eu personal m-am indragostit de mancarea asta "La Bibi" in Vama Veche, dar de ce nu mi-a trecut pana azi prin cap ca o pot face si eu n-as stii sa va spun.

Pregateste-te pentru o reteta extrem de simpla, cu urmatoarele ingrediente:

2 castraveti mari sau echivalentul lor in castraveti mici, cum poftesti
2-4 catei de usturoi, dupa gust si dupa mirosul pe care sunt gata cei din jur sa-l suporte
200 ml de iaurt gras
un pumn de miez de nuca
sare

Ia castravetii, spala-i, curata-i. Bravooo! Acum apuca-te si da-i pe razatoare intr-un vas potrivit, amesteca-i cu niste sare si lasa-i vreo ora in frigider. Evident ca mancarea asta trebuie sa fie rece-rece, de ce crezi ca am zis pentru zile toride?

Acum adauga usturoiul zdrobit, iaurtul si miezul de nuca putin strivit. Amesteca si mai toarna si niste apa rece pana cand ajunge la o consistenta... potrivita. Care e consistenta potrivita hotarasti tu, dar nu o dilua prea mult ca nu mai are niciun Dumnezeu. Ta-daaam! Mancarea este gata! Mai poti aduga putina sare daca e nevoie.

Vestea buna e ca daca esti genul care sta toata ziua pe cantar sa vada cate sute de grame a luat in plus, poti sa nu te ingrijorezi. Mancarea asta are un numar de calorii infim.

A, si sa nu uit! Daca o vrei si mai racoritoare, poti adauga cateva cuburi de gheata cand o servesti!

Puricei

Daca aveti impresia ca prezentam numa' mancaruri sofisticate pentru mofturosi, poftim! O reteta simpla pe care o stiu de la bunica. Asa ma trezea ea in diminetile copilariei, cu o farfurie de puricei aburinda.

Ingredientul principal este mamaliga. De fapt, puriceii sunt un fel de mamaliga din... mamaliga. Toata smecheria este ca detii niste mamaliga rece cu care nu mai ai ce face, dar nici s-o arunci nu-i frumos.

Asadar, iei o lingura de unt si o pui in tigaie la topit. La topit, adica pe foc, ca doar nu esti nebun sa astepti sa se topeasca untul de unul singur! Cand s-a incins prajesti in ea cateva linguri de mamaliga rece, amestecand bine. Dupa ce a capatat o nuanta aurie (dar nu prea aurie!) o iei frumusel de pe foc si o pui in farfurie. Presari deasupra ce branza vrei tu, de la telemea la cascaval sau parmezan. Ba chiar poti incerca sa le presari pe toate odata, dar musai cat e calda ca sa se topeasca.

Ce-ti mai ramane de facut? Numai sa o mananci. Grabeste-te, sper ca nu intentionezi sa o lasi sa se raceasca...

Supa de praz

duminică, 24 februarie 2008

Dificultate: scazuta

Timp de preparare: 30 minute

Ingrediente pentru 4 persoane:

50 g de unt
100 g de bacon
2 fire de praz
3 cartofi medii
3 cani de supa de legume (din legume fierte sau, in cel mai rau caz, din cuburi)
1 cana de lapte gras
sare, piper


Mod de preparare:

1. Puneti untul intr-o oala si lasati-l pe foc pana se topeste. Adaugati baconul taiat marunt si lasati-l 3 minute sa se rumeneasca. Taiati prazul subtire si puneti-l la rumenit si pe el cateva minute.

2. Intre timp, curatati cartofii, ii taiati si ii fierbeti separat. Cand sunt fierti ii pisati cat mai marunt. Puteti folosi un mixer sau un blender.

3. Adaugati in oala cu bacon si praz supa de legume. Lasati sa fiarba pana cand prazul s-a inmuiat. Amestecati cu cartofii zdrobiti si puneti laptele. Potriviti de sare si piper. Presarati deasupra niste patrunjel verde si serviti.

Informatii suplimentare:

Aceasta supa poate fi servita cu felii de paine prajita unse cu putin mustar. Procedati in felul urmator: amestecati o lingura de mustar cu 4 linguri de ulei de masline. Ungeti cateva felii de paine cu acest amestec si puneti-le la cuptor pana se rumenesc.

Supa picanta de peste

O reteta cu iz mediteranean, usoara si racoritoare. Si nu in ultimul rand, foarte usor de preparat!

Dificultate: scazuta

Timp de preparare: 30 de minute

Ingrediente pentru 2 portii:

2 linguri ulei de masline
3 catei de usturoi zdrobiti
1/2 lingurita de boia iute
200 g de rosii tocate (acestea pot fi fie proaspete, fie din conserva)
1 ardei gras, mai maricel, taiat cuburi
400 g de file de peste alb, taiat cuburi
1 legatura de patrunjel tocat
sare, piper

Mod de preparare:

1. Incingeti uleiul intr-un vas mai mare. Puneti usturoiul si boiaua si lasati 2 minute.

2. Adaugati 200 ml de apa, pestele si ardeiul. Lasati pana incepe sa fiarba si adaugati si rosiile. Fierbeti pana cand pestele este facut. Potriviti de sare si piper.

La servire, presarati deasupra patrunjelul tocat. Daca doriti, se poate servi si cu o felie de lamaie alaturi.

Informatii suplimentare:

Daca doriti ca supa sa iasa mai groasa si sa aiba mai mult peste, se poate adauga in timpul fierberii, pe langa pestele alb, o conserva de ton maruntit. Atentie! Scurgeti bine uleiul din conserva de ton inainte de a o adauga la supa, scopul acestei mancari e sa fie una cat se poate de usoara!

Supa chinezeasca de pui

Nu stiu daca este o reteta veritabil chinezeasca, dar sosul de soia, taieteii de orez, porumbul si ciupercile o deosebesc de o supa de pui obisnuita si ii dau o aroma orientala.

Dificultate:
scazuta

Timp de preparare: 1 ora si jumatate

Ingrediente pentru 4 portii:

1 litru supa de legume (ideal ar fi sa fie preparata prin fierberea unor legume: morcovi, ceapa, patrunjel radacina, etc.); daca nu se poate si nu se poate, folositi cubulete din comert
1 piept de pui
1 lingurita de ghimbir radacina ras proaspat sau la plic
1 catel de usturoi tocat
1 ceasca taietei de orez
2 linguri de prumb din conserva
2 cesti de ciuperci proaspete feliate
2 fire de ceapa verde tocata
2 lingurite de sos de soia
1 lingurita de frunze de menta (optional! s-ar putea sa nu va placa gustul mentei in supa)
1 lingurita frunze de busuioc
sare, piper

Mod de preparare:

1. Toarna supa in oala. Adauga pieptul de pui intreg. Daca vrei ca supa sa iasa si mai buna, adauga si niste bucati de pui pe care nu le poti folosi la altceva (spate, maruntaie, etc.). Acestea vor fi scoase dupa ce fierb, deci nu va ingrijorati pentru aspectul supei. Lasati sa fiarba la foc mic. Astfel va iesi mai multa grasime din carnea de pui. Dupa ce a dat in clocot de cateva ori, luati oala de pe foc si strecurati zeama.

2. Carnea de pui fiarta o lasati putin sa se raceasca si apoi o taiati in fasii si o puneti din nou in zeama. Oasele, pielea si ce va mai ramane pe acolo le aruncati.Tot in oala puneti ghimbirul, usturoiul, ciupercile, sarea si piperul. Lasati sa fiarba pana cand carnea e facuta de-a binelea. Atentie, sa fie facute si ciupercile!

3. Acum adaugati taieteii, porumbul, jumatate din ceapa si sosul de soia. Mai lasati 5 minute sa se inmoaie. Puneti supa in castroane si presarati deasupra ceapa ramasa si ierburile.

Informatii suplimentare:

Taietei de orez gasiti, in general, in magazinele mari la raionul de produse extrem-orientale.
Ca sos de soia, va recomand marca Heinz. Eu am cumparat acum ceva timp o marca chinezeasca si era apos si fara gust.
Ar fi bine ca pieptul de pui sa fie cu os si piele. Le veti arunca dupa ce fierb, dar astfel supa are un gust mai bun.

Tartine cu ciuperci

Un aperitiv delicios. Se prepara foarte rapid, iar smantana ii da o finete deosebita.

Dificultate: redusa

Timp de preparare: 10 minute

Ingrediente pentru 2 portii:

1 conserva de ciuperci taiate; se pot folosi si ciuperci proaspete - spre deosebire de cele la conserva au un gust mai bun. Daca folositi ciuperci proaspete va trebui sa le fierbeti mai intai, ceea ce mai adauga vreo 10 minute timpului de preparare
1 lingurita de unt
4 felii de paine (orice paine doriti, dar incercati sa aiba cat mai putin ingrdiente, in afara celor necesare - apa, faina, drojdie, sare)
1 lingura de mustar
5 inguri de smantana grasa
sare, piper

Mod de preparare:

1. Intr-o tigaie se pune untul, pe foc mic. Dupa ce acesta s-a topit se pun ciupercile si se calesc cateva minute, la foc iute.

2. Se adauga peste ciuperci sare, piper, 4 linguri de smantana si mustarul. Se amesteca bine apoi se iau de pe foc.

3. Se intind pe feliile de paine. Deasupra se adauga smantana ramasa si eventual putin parmezan ras, piper si verdeata.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Retele de pe tot mapamondul probate de persoanele care au inscris aceste retete pe site-ul nostru!
 
MERGI SUS^